Andělská čajovna

27.10.2020

Klid a mír do srdce se vlévá, jako čaj co do úst stéká, přijďte a nechte se naplnit, svou duši a srdce povzbudit.


Jak to všechno začalo? Jak vznikla Andělská čajovna?

Několik let jsem navštěvoval spoustu pražských čajoven a trávil v nich příjemný čas. Považuji se za náročného člověka. Často jsem si všiml nějakého detailu nebo maličkosti a napadlo mě, že to bych udělal jinak. A jednoho krásného pohádkového večera jsem jasně cítil, že musí vzniknout Andělská čajovna. Od myšlenky k realizaci samozřejmě vedla delší cesta. Už jen sehnat vhodný prostor nám trvalo více než rok a půl. Nicméně povedlo se. Původně prázdné sklepy jsme zrekonstruovali až do podoby, kterou můžete vidět dnes. Běžnému pozorovateli by mohly uniknout detaily. Ty ale mají nemalou zásluhu na atmosféře v čajovně. Na pódia, zábradlí i poličky bylo potřeba práce šikovného truhláře. Nepřehlédnutelná je malba Západu slunce v lese na zadní stěně čajovny. Jakoby se dalo do lesa vkročit.
Vděčíme za ní panu Martinovi Houskovi.

Prostor pro hosty tvoří pouze jedna místnost, která je kromě pódií a podhledů rozčleněná také barvou stěn. Ve žluté části se můžete posadit na velmi příjemný nábytek z teaku. Tento nábytek byl vyroben v Malajsii, ze dřeva místních stromů, které se v nezpracované formě nevyváží. V zeleně vymalované části čajovny se sedí na koberci s polštářky u dřevěných stolečků, které kreativně s láskou zhotovila moje maminka. A to se dostáváme k mojí rodině, bez které by tato čajovna nevznikla. Jsem jim velmi vděčný za podporu a jejich názory ohledně vybavení do čajovny.

Speciálně chci poděkovat své ženě Kristýně za výběr nábytku, doporučení úžasného malíře, koncept čajových lístků, zajímavé osvětlení v zelené části čajovny, za její nádherné fotografie a hlavně za obrovskou oporu, kterou mi byla v těžších začátcích, kdy jsme kromě otevírání čajovny očekávali i našeho prvního potomka.

S pokorou, úctou a vděkem ke každému z našich zákazníků či lépe hostů

Mikuláš Horyna

www.andelskacajovna.cz